torsdag 28 juli 2016

Banan- och mangosmoothie

Idag är jag varm och klibbig för det är varmt och klibbigt ute. Jag är sötsugen (dagdrömmer om läsk och godis) och jag är hungrig då det gått ett par timmar sedan lunch. Så jag blandade ihop en ruskigt god och svalkande smoothie såhär i det klibbiga åsk-sommarvädret. Du behöver: 

1 banan 
1-1,5 dl frusen (fast tinad) mango
1 dl iskallt vatten
1 dl vispgrädde 
Vaniljpulver
Kanel 

Mixa ihop allt och njut! Använder grädde då fettet håller mig både mätt och mindre sötsugen. Grädden gör dessutom att smoothien får en känsla av milkshake *dregel*. Kanel är en favorit i mina smoothies. Lärde mig älska det i Thailand, där fanns ett ställe med så nedrans goda fruktdrinkar och det var kanel i de flesta. De har en annan sorts kanel i Asien, en mycket godare samt ljusare och en som dessutom är mycket bättre för oss människor! Men den är slut sen länge så fick bli den vanliga, lite mer mörka kanelen vi har här i Sverige. 

 
Njuter av en härligt ljusgul, sval smoothie med svarta prickar. 

Hey förresten! Vi var ju ute med Robbin och Johannas båt häromdan. Så grymt. Älskar vatten, båtar, sol och umgänge med världens bästa familj och kompisar. Vinnande koncept! Här är lite pics:

 

 




 
 

Inga kommentarer: