fredag 8 juli 2016

Slöardag it is

Fy fanders vilken träningsvärk jag har från onsdagens brutala mördarpass. Trött i hela kroppen och kan inte räta ut armarna ordentligt för då gör det ont i muskelfästena i armvecken. Så idag blir det slöardag, fram tills ikväll det vill säga, för då ska jag tydligen på't igen med ännu ett pass! Missförstå mig rätt, träning är ju det bästa som finns. Men denna träningsvärk är inte att leka med. Så just nu ligger jag i soffan och gör INGENTING! Förhoppningsvis kan ingenting-göra't få mig att tagga till senare. 

 
Från gårdagens programmering. 

Gällande bilden ovan: jag följer ett program för att öka min prestation i böj och mark. Programmet går ut på att ligga ungefär på 0,4 gånger sitt repetition max, vilket för mig innebär cirka 35 kg i böj och 50 kg i mark. Med dessa tyngder på skivstången jobbar man sedan med en övning i taget. 60 sekunder arbete och 60 sekunder vila, gånger 4. Det gäller att jobba i ett tempo som gör att man ligger på 8-12 repetitioner per minut för att uppnå hypertrofi (enkelt förklarat: större muskler). Programmeringen genomförs 2-3 gånger per vecka i 6 veckor. Jag kör 2 gånger per vecka och är nu inne på min andra vecka. 


Inga kommentarer: