onsdag 6 juli 2016

Borta bra men hemma bäst

Det blev ingen tripp förbi Nyköping idag. Främst för att vi inte orkade åka via Stockholm och all trafik där. Vi hade tanken på att åka förbi Mariefred istället på vägen hem, men jag kände mig inte helt pigg så det blev direkt hem istället. Avvek ju rätt rejält från mina kostvanor igår. Det blev både socker, gluten och en hel del mejerier som inte var laktosfria. Därför var magen inte helt bra utan spänd och orolig. Ville därför inte åka till Mariefred och eventuellt försätta mig i en situation där jag skulle bli hungrig och tvingas avvika från min vanliga kost igen (man vet ju aldrig hur alternativen ser ut). 

Så vi åkte hem istället. Här hemma har Benny gjort massa nytta medan jag har latat mig i solen. Jag vet hur man har semester. Benny däremot verkar behöva en liten lektion i hur man slappnar av på sin ledighet, hehe. Så skönt att dessutom komma hem och få i sig rätt sorts mat. Till lunch blev det en matlåda från kylen med paleo-gryta och blomkålsmos, nötter till mellanmål och sedan en middag som var helt paleo; kycklingspett, grönsaksspett, sallad och hemmagjord aioli. Nu börjar magen lugna ner sig igen. 

 
Dagens läsning.. 

Var iväg och tränade i Flen förut. Har haft bra flyt i träningen men idag tog det stopp! Kände mig stressad, svag och hade svårt att andas. Det blev pannkaka på slutet, men jag tog mig igenom skiten. Nu sikte mot nästa pass. När jag kom hem bakade jag ostplättar. Har ni inte prövat det förut så gör det för tusan! Jag döööör vad gott det är *vattnas i munnen*. Recept hittar ni här

Kvällsmål: 2 ostplättar med smör, chiapudding och vatten. Kvällens läsning: LCHF & träning av Jonas Bergqvist.  

Inga kommentarer: