tisdag 12 juli 2016

Sälenfjällen tur och retur

Det jag gillar med mig själv är att jag tycker om de flesta slags semestrar. Här skulle inte min syster hålla med eftersom jag vägrar bo i deras ombyggda folkabuss när jag är på resande fot men faktum är att jag uppskattar både skön natur och soliga dagar. Frisk luft, sol, bad, vandring, god mat, fina sevärdheter ja allt det där ryms på min lista över en lyckad semester. Sen är jag lite bekväm av mig och önskar gärna en fräsch dusch och toa. Och gärna en skön säng också. Men hur som, idag snörade jag på mig vandrarkängorna (okej löparskorna) och tog mig till Sveriges högsta vattenfall Njupeskär. Det var mäktigt och storslaget. Nuff said. Igår vandrade vi upp på toppen av fjället i Tandådalen och såg ut över Tandåbyn. Ja, vi befinner oss gör övrigt i Sälen, Benny och jag. Vi lånar min mosters stuga några dagar och passar på att utforska naturen runt omkring. 

 
Vid Njupeskärsfallet 

 
På väg upp mot toppen av fjället i Tandådalen. 

Nu sitter jag i stugan, under en filt och läser en bok. Har lyssnat till regnet som slår mot taket men nu tittar snart solen fram. Utanför fönstret har jag Sälenfjällen. Ingen tv, inga ljud. Bara en trött liten Benny som snusar bredvid. Det är också semester, för mig. 

Inga kommentarer: