lördag 1 augusti 2015

"Jag gör det ändå-klubben"

Som jag tidigare nämnt började jag i samband med starten av min PALEO-utmaning att läsa Annika Sjöös blogg. Jag har plöjt inlägg efter inlägg under dötid på jobbet samt under raster och det blir nästintill ett beroende. Jag blir så otroligt peppad av hennes blogg! Hon lägger konstant ut både träningspass och recept som jag blir så sugen på att pröva. Hennes arkiv sträcker sig ända från år 2010, men jag valde att börja läsa ifrån oktober 2012 då hon startade livet med PALEO. När jag kom fram till juni 2014 hade Annika postat tre väldigt inspirerande inlägg skrivna av hennes allra bästa vän Åsa Nyvall som jobbar som samtalscoach. Inläggen är postade i samband med en annan PALEO-utmaning som Annika drev tillsammans med Åsa med fokus på att lägga om både kost och träning i 21 dagar (tiden det sägs att det tar att bryta en vana).
 
Jag vill citera ett utdrag från inlägget som jag fastnade för och som jag tycker är så himla bra. Inlägget handlar om hur man mentalt förbereder sig inför en liknande utamning som deras och min egen men det Åsa skriver kan väl egentligen appliceras på träning och kost i ren allmänhet, med eller utan utmaning.
 
Gå med i ”jag gör det ändå-klubben”
När du är trött och inte orkar köra ditt träningspass. Gör det ändå. (Det kommer kännas skönt och handlar bara om att ta sig över sin mentala tröskel)


När du tycker att det är jobbigt att förbereda morgondagens lunch. Gör det ändå. (Du kommer tacka dig själv imorgon när lunchlådan plockas fram och du får njuta av din goda lunch)

När du blir ifrågasatt i ditt val av kost eller träningsform. Följ din plan ändå. (Du har gjort ett val som du tror på. När man förändrar blir man nästan alltid ifrågasatt. Acceptera att det finns olika förhållningssätt till allt här i livet, men respektera dig själv och ditt val)

När du hör hur alla andra lyckas med sina delmål och du själv står helt still. Fortsätt ändå. (Vi är alla olika och reagerar olika snabbt och på olika sätt vid förändring. Du kommer också få resultat, om du inte ger upp. Så ge inte upp!)

Ge inte upp. Kom ihåg att du nu är med i ”jag gör det ändå-klubben”.

Hela inlägget hittar ni här.
 
 
"När du är trött och inte orkar köra ditt träningspass. Gör det ändå."

New member of  "jag gör det ändå-klubben"

Inga kommentarer: