tisdag 4 augusti 2015

Frukost, mellanmål och kvällsmål

Jag tänkte visa lite av det jag äter till frukost, mellanmål och kvällsmål. Som det lilla spädbarn jag ibland kan jämföras med (sett till matvanor) äter jag frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmål. Blir frukosten sen är det inte alltid jag äter mellis mellan frukost och lunch. Samma sak gäller om lunchen skulle bli sen, då utgår oftast det mellanmål som skulle ha varit mellan lunch och middag. Men jag är duktig på att få till mina mellanmål, det är ju såå gott och det hindrar mig från att småäta mellan måltiderna. 

Lite bilder på veckans mellanmål, frukost samt kvällsmål (alla enligt ett PALEO-tänk såklart): 

Fröknäcke med kokt ägg, äpple och rostade nötter.
Till mellanmål dricker jag oftast te eller vatten! 
I mitt te har jag då en skvätt riktig mjölk. 

Det kokta ägget är ofta med i mellanmålet för att få med protein!
Till det serveras hemmagjorda muffins på morot och banan samt rostade nötter. 

Denna förmiddagsfika bestod av egenplockade jordgubbar, 
valnötsfralla med kokt ägg och te såklart. 

Gårdagens kvällsmål var to die for!
Jag blandade smoothie på tinade hallon, blåbär och mango.
För att få extra protein tillsatte jag ett rått ägg (orkade inte koka och äta bredvid haha).
Sedan 1 dl mandelmjölk, 1 tsk honung och sen lite kanel, kardemumma och vaniljpulver efter smak!
Grymt god - tro mig! 
Serverat med en skål nötter rostade i kokosolja och havssalt. 

Dagens frukost var inte så tokig heller -
bananpannkakor serverat med egenplockade jordgubbar (det blir
mycket av den varan hehe). 

Jag tycker än så länge inte alls att det är särskilt jobbigt att baka mitt eget bröd och fröknäcke eller att ställa mig och steka pannkakor på morgonen innan jobbet. Just nu är det mest kul för jag mår så bra av det. Men vi får väl se hur jag känner när denna utmaning är slut. 9 more days to go! 

Inga kommentarer: