fredag 31 juli 2015

Dille på att baka

Som ni vet hämtar jag recept och inspiration från Annika Sjöös utgivna bok om PALEO-mat. Sen jag startade min utmaning har jag använt hennes bok för att planera mål och skriva inköpslistor. Planering är nämligen A och O när man gör en sån här utmaning. Det fungerar än så länge väldigt bra. Det är ganska lätt att skriva inköpslistor utifrån hennes recept för det är inte 100 olika ingredienser i varje måltid vilket uppskattas rejält när man är nybörjare i ämnet.

Sen jag startade min utmaning har jag fått dille på att BAKA! Jag som aldrig bakar annars. Jag som är sämst på att baka. Men att baka utan gluten, mejerier och socker är en utmaning i sig och jag gillar utmaningar. Jag har redan bakat både fröknäcke och valnötsfrallor ett flertal gånger och igår bakade jag även muffins med banan och morot. Annika använder ofta banan som sötningsmedel vilket verkligen går hem hos mig som ÄLSKAR banan. Grejerna behöver ingen tid att jäsa utan allt blandas ihop och sen in ugnen. Till och med jag har nu hittat glädjen i att baka! Det hade jag aldrig trott.

Resultat av gårdagens bakning. 


Valnötsfrallorna toppar jag med skogens guld.. 
Kantareller! 

Inga kommentarer: