onsdag 15 juli 2015

Öland, Hosjö Open och nya utmaningar

Öland var fint. Lite blåsigt men inte alls lika kallt och regnigt som i Sörmland. Sanden var mjuk, finkornig och nästan vit. Känslan av semester var allra bäst. Och att bara få hänga på en camping med sina allra närmaste. 



Hosjö Open var också bra och turneringen gick mycket bättre än jag kunnat drömma om. För tredje gången fick jag gå upp i final tillsammans med mitt lag och för tredje gången förlorade jag finalen och kammade återigen hem en silvermedalj. Så nära men ändå så långt bort. Ja det är lite bittert och lite surt. Vi förlorade ju bara med två ynka bollar. Men jag är glad ändå för en finalplats var långt ifrån mina förväntningar. Sen fick jag ju uppleva turneringen med tre grymma tjejer och utan dem hade finalen inte ens varit nära. Tack girls för kanonbra dag! 

Silvertjejerna. 

Till kvällen vankades det såklart After beach. Jag hade en grym kväll. Det har jag alltid i vårt sällskap. Jag pratade med folk jag aldrig pratat med förr, jag dansade i lera, skrev hit-låtar tillsammans med Johanna, åt korv, åt kebab, drack drinkar ur superlångt sugrör. skrattade och skakade rumpan till några av sommarens bästa låtar. Oslagbart. 

Solen tittade fram även på kvällen!

De långa sugrören. Kvällens snackis. 

Efter helgen har jag behövt ta nya tag. Tänk, på bara en vecka hann jag förgifta min kropp med alldeles för mycket av det goda. Det är förvånansvärt hur snabbt rutiner fallerar så fort man får lite ledigt. Förra veckan bjöd på alldeles för mycket glass, fet mat och alkohol. Även om träningen fortlöpte som vanligt så gick kosten verkligen åt skogen.

Den här veckan jobbar jag igen och nästa vecka har jag en vecka ledigt igen. Jag hattar lite fram och tillbaka. Men jag vill inte ha ännu en semestervecka där jag bara sopar i mig skit. Så den här veckan har jag gett mig själv en utmaning. I min kost ingår INGEN mat som innehåller gluten, socker eller som kan benämnas som mejeriprodukter. Jag pratar om PALEO som varit en aktuell kostriktning här i min blogg förut. Jag har bestämt mig för att köra en månad och se hur kroppen svarar. Jag kan säga redan nu, tre dagar in i utmaningen, att min mage är mycket lugnare och mindre uppblåst än vanligt. Känns så himla skönt! Mer om utmaningen i ett senare inlägg. Håll till godo! 

Utmaning antagen! Och genom att bekänna det i bloggen blir
utmaningen mer "på riktigt". 

Inga kommentarer: