måndag 2 september 2013

Fartfylld helg

Ännu en helg har passerat och jag älskar den kyliga höstluften som börjar smyga sig på. Helgen har varit fylld med både det ena och andra, bland annat:
 
- Besök hos idrottsmassören. Fotbollsförbud i 4 veckor pga av disk i kläm och stelhet i ja, typ hela kroppen (det sistnämna går dock ganska lätt att bota..) På träningsagendan står nu endast 20 min cykling/dag och styrketräning som inte påfrestar ländryggen.
 
- Shopping på lager 157 med mamma. Nytt tillskott i höstgarderoben blev ett par jeans, en topp, stickad tröja, regnbyxor och en regnjacka med så himla fina detaljer. (Tack mamma)
 
- Inventering på jobbet. Start lördag morgon kl 07.00. Cirka 15.15 fick jag och Benny lämna bygget då resten utav vårt crew avslutade det hela. Jobbig men väldigt rolig dag. Cash is king och mina arbetskamrater är tokiga.
 
- Middag med Lina på Grappa. Hummersoppa till förrätt och pasta med oxfilé till huvudrätt. Det var riktigt gött men ärligt talat gav det inte samma tillfredstelelse som jag trodde att det skulle göra efter en månad utan lyxigt krubb. En kebabtallrik hade nog känts mer syndigt. Himla mysigt att få komma iväg med bästa vän och bara prata bort en kväll. Puss på dig!
 
- Låååång sovmorgon med hjärtat. Vår första på en månad. Nu är båda i mål och Benny skulle för en gångs skull inte ut och springa vid gryningen. Mer om Bennys viktnedgång kommer i ett senare inlägg.
 
-  Fotbollsmatch på Dalvallen. Denna gången vid sidan av och inte på planen. Ångesten var total innan match men tjejerna tog hem en 3-1 seger och en gjorde grym matchinsats vilket gjorde att jag kunde slappna av och njuta av deras fina spel istället. Grymt bra jobbat bruuuuudar.
 


Nya regnjackan med fina knappdetaljer.. 


Hummersoppa med kräftstjärtar och vitlökstoast
 
 
Idag lyser flitens lampa här hemma. Jag försöker hinna med all litteratur som ska läsas innan morgondagens besök i Falun, men det kommer kanske bli så att jag måste ögna igenom det sista. Förutom plugg har jag hunnit med en hel del annat vuxet. Varit på lager157 för att reklamera jeansen jag köpte i fredags (en söm på utsidan sprack efter första användningen), varit förbi banken för att öppna ett pensionssparande och dessutom kollat och fyllt på oljan i bilen inför Falunresan imorgon. Nu har klockan slagit 12 och det är faktiskt dags för dagens första mål. 


Inga kommentarer: