torsdag 12 september 2013

På väg hem till mig

När jag var hos idrottsmassören tipsade han mig om något som kallas för "foamrolling":

"Syftet med denna rulle är att minska risken för skador och att öka rörligheten genom att med olika tryck på musklerna påverka kroppens receptorer. Detta uppnås genom att rulla muskelgrupperna fram och tillbaka med Foam Roll och vid extra stela områden upprätthålla trycket i cirka 30-60 sekunder. Foam rollen används för att få bättre effekt av din träning både när du värmer upp och efteråt när du återhämtar dig."

 
Den rulle han hade att erbjuda kostade 500 spänn och det kändes lite overprise för något så enkelt som en hård rulle. Men på sportamore.se fanns samma typ av rulle fast för 299 kr, vilket jag tyckte det kunde vara värt och slog till. Dessutom råkade lite extra grejer trilla ner i varukorgen:
 
 


Yogamattan ska hjälpa mig i mitt nya liv som "rörlig" och tennisbollarna var också något som idrottsmassören sa att jag skulle använda till att massera sätesmusklerna med. Lite märkligt att sitta på en tennisboll och massera rumpan men om det kan hjälpa mig att bli skadefri så kör till då.

Jag beställde grejerna igår eftermiddag och när jag spårade paketet denna morgon såg jag att det befann sig i transport från Örebro. Så om inget inträffar under transporten har jag mitt paket hos mig idag. Fri frakt, fri retur och ingen fakturaavgift. Man skulle kunna tror att detta inlägg är sponsrat (I wish) men nej, jag vill bara tipsa om den grymma service som sportamore.se faktiskt har! Det blev till och med billigare för mig att beställa över nätet för jag sparade eventuella bensinpengar till Katrineholm eller Eskilstuna. Sånt är fab tycker jag!


Inga kommentarer: