måndag 23 september 2013

Familjen kaos

Det är spännande att vara på semester med familjen Edlund/Stjernlöf. Båten vi åker med var fullbokad och då passade de på att göra en extra säkerhetskontroll innan vi klev på båten. Det gjorde att väntan blev rätt lång för två små förväntansfulla barn. 

När det är vår tur att bli kontrollerade får jag först inte kliva på båten eftersom jag är under 23 år och inte reser med någon målsman. Men säkerhetschefen tyckte jag såg skötsam ut så jag fick kliva på ändå. Väl inne på båten var vi fast på däck 5 då hytterna inte var färdigstädade ännu. Kvällen blev rätt kort då barnen var trötta och somnade på två röda. Men innan dess hann vi med några drinkar och lite spel. 




Idag var det vild sjögång och trots tablett blev Casper lika dålig som på resan hem från Bulgarien. Han spydde ner hela sig och Benny på en utav båtens caféer. Japp, det börjar bli standard. Herregud ett sånt kaos och synd om stackars Casper som alltid blir så åksjuk.

Men nu glider vi genom skärgården och båten går så fint. Benny har precis gått iväg med barnen till poolen. Jag vaknade med halsont och förkylning så jag kunde inte följa med och bada. Ska ta en runda i taxfreen och sen vila upp mig från detta kaos. Ja jösses, det är lika spännande varje gång vi ska iväg med kidsen. Nåväl, resan har ändå varit helt okej och en upplevelse i sig. 


Bäst hittills: lyxfrukosten! 


Inga kommentarer: