torsdag 19 september 2013

Denna höstliga vardag

Dagarna går och jag trivs som fisken i vattnet när jag får undervisa och vara ledare. Ibland glömmer jag varför jag vill bli lärare men hela veckan har jag fått känna den där kicken när mina ord blir till en sorts verklighet hos barnen. Det är utan tvekan en utav de bästa känslorna som finns. 

Förutom praktik har jag kunnat träna halvdant. Kroppen orkar med lätt löpning och styrka. Jag vill gärna ge fotbollen en ny chans nästa vecka. Orka kroppen, snälla du. Jag har varit i Eskilstuna och kollat in Linas nya crib. Älskar att ta små dagsutflykter i vardagen. Men lite underligt känns det att bästa kompisen är så "långt" bort när vi för mindre än ett år sen bodde 100 m från varandra. Men allt kommer bli bra, det vet jag. 

Idag anlände kidsen och istället för att häcka framför TVn plockade jag å Claris ingredienser för att baka chokladbollar. Medan bollarna stelnade i kylen spelade vi spel. Sen dukade vi fram te, mackor, ost, skinka, smör och chokladbollar åt Casper och Benny. Vi tände ljus och myste lite extra denna kväll. Vardag behöver inte alltid vara tråkig och monoton. 





Inga kommentarer: