fredag 6 september 2013

Motivation i livet

Igår satt jag med absolut noll motivation och försökte trycka in ny kunskap i huvudet, men knoppen var för trött efter två omtumlande dagar i Falun. Jag svor över mig själv att jag inte fick någonting gjort när jag bara har tills på måndag på mig att göra klart mitt arbete. Men det var tvärstopp. Under hela dagen igår hade jag cirka 30 minuter med ett bra flow där jag lyckades åstadkomma ett litet, litet stycke i mitt annars väldigt tomma Word-dokument.
 
Men idag släppte allting och kreativiteten har fullkomligt flödat hela förmiddagen. Jag har i princip gjort klart min planering inför praktiken som börjar om cirkus en vecka och har lyckats motivera planeringen utifrån all jädra forskning som finns. Jag har samlat material för att kunna genomföra min undervisning och jag känner mig helt med på noterna. Konstigt hur saker kan förändras över en natt. När man går på Högskolan blir man aldrig riktigt klar, jag har säkert en hög med litteratur att läsa inför måndagen också. Men det känns på nåt sätt inte lika panikartat som det gjorde igår.
 
Nu ska jag njuta av den fredagskänsla som börjar infinna sig. I helgen väntar träningsläger och det ska bli så himla mysigt även om jag inte får spela fotboll. Men innan jag fortsätter med plugget för att sedan ta helg vill jag bara visa de otroliga resultat min Benny åstadkommit på bara en månad med fitnessfighten. Hela 9 kilo har han rasat i vikt och i midjan har han krympt 14 cm. Häromdagen sprang han 15 km och nu har han anmält sig till en halvmara. Du är grym älskling!   
 
Vänster bild 31 juli och höger bild 31 augusti:
 







Inga kommentarer: