onsdag 21 september 2011

Leaving home

Ska snart åka iväg för att jobba på Willys mellan 13-18. Jag har inte ens åkt än men vill redan hem. Tror det är vädret som säger åt mig att krypa ner i soffan igen. Jobbet på Willys ger mig lite ångest faktiskt, det är mycket stress med att hantera pengar, nycklar, tobak, regler och erbjudanden rätt. Man måste va trevlig jämt och får inte gäspa på arbetstid, i alla fall inte när nån är i närheten. Och om man gjort nånting en gång då ska man helt plötsligt kunna det utan och innan.

Jobbet i skolan har hittills tilltalat mig så mycket mer. Jag blir sugen på att plugga nånting inom läraryrket men har ingen aning om vilken årskurs. Högstadiet kan jag relatera så mycket själv till, det är där man formas och man upptäcker livet som vuxen. Dock är attityden hos vissa elever så otroligt tråkig att handskas med. Har även jobbat i låg- och mellanstadiet där det är så otroligt intressant med alla ämnen som geografi, våra planeter, djur och natur m.m. Men där är ungarna rätt vilda och man får konstant tjata om tysnad. Förskolan är lekfullt men inte lika givande som de andra.

Har även fått jobba som elevassistent till en tjej med diabetes och en tjej med ADHD. Det var läskigt med så mycket ansvar men också så jävla kul. Det är ju ingen tvekan om att jag ska jobba med människor, men på vilket sätt och i vilken ålder? Hoppas att jag ska få jobba mer i skolan så att jag kanske kan få en bättre uppfattning om lärare som yrke.

Har inte orkat skriva eller lägga upp bilder i helgen som jag lovade, men bilder från Elins födelsedagsfirande ligger i alla fall på facebook. En kort summering om kvällen: vi kidnappade Elin med ögonbindel, körde ut till Hanne, hade drinkparty, gick på kräftskiva på Ökna = 1 minut till festen, mest nöjd är jag över att alla 200 pers ställde sig upp och sjöng för Elin. Det va coolt.

Åkte på en bitter förlust i söndags mot Torshälla, som sitter kvar än i form av ett stort blåmärke, två långa dobbmärken och ett stort skrapsår. Laddar om inför skogstorp imorrn och sen är det bara tre matcher kvar av säsongen, lite skönt faktiskt.

Nu måste jag dra! Ciao

Inga kommentarer: