torsdag 29 september 2011

Enjoying life

Har verkligen haft en kanondag idag. Blev inringd som vikarie imorse till Ekbackens skola som resurs (extralärare) i en klass. Första lektionen tänkte jag bah: Hur fan klarar lärarna av detta?? Andra lektionen: Hjälp, jag vill hem. Tredje lektionen: Är det mig eller ungarna det är fel på?? Fjärde och sista lektionen gick kanonbra och var askul. Jag hade alltså tre rätt stökiga lektioner där jag bara ville sjunka genom jorden och en lektion som gick jättebra. Ändå har jag haft en toppendag och längtar redan till imorrn då jag ska dit igen. Fascinerande hur det där lilla positiva kan väga över allt det där som varit dåligt.

Sen blir jag så himla glad när människor helt utan anledning får en att känna sig så uppskattad och betydelsefull. Då blir livet extra fint.

Njuta av solen, laga mat, träna, sova, sen fredag, jobba, sen HELG. Puss på det.

Inga kommentarer: