torsdag 8 september 2011

Everybody's gonna have a good time

På träningen idag:


Javisst är hon en liten Stina!

Jobbade i skolan idag igen, råkade visst bli i Caspers förskoleklass. Men det gick superbra! Den personliga relationen märktes knappt bland alla de 28 ungar som irrade omkring en. Fick åka stor, silvrig buss in till Flen och va i badhuset eftersom barnen går i simskola. Barnen slogs om att hålla en i handen och sitta bredvid en på bussen, urmysigt ju!

Många av barnen som undrade hur jag kände Casper och om jag var hans mamma. Har alltid tyckt att den frågan är jobbig för jag gillar i inte ordet "låtsasmamma" eller "plastmamma". Känner mig inte som en mamma och vill inte vara det egentligen heller. De har ju redan en mamma. Men idag var ju frågan oundviklig och det var inte bara ett, två eller tre barn som frågade, utan typ alla. Så jag log och sa: "Jag är Caspers låtsasmamma!" Då var det flera av barnen som sken upp och sa "Jag har också en låtsasmamma!" Inte direkt den reaktionen jag väntat mig, men kändes bra på ett sätt. Det är ju bara ett ord trots allt.

Hatar mig själv för att jag bokade in mig i skolan imorrn. Och att Willys ringde å vill att jag ska jobba till stängning. Det innebär jobb skola: 8:00-11:10 och jobb Willys: 12:00-21:15. Tretton timmar, hej kom å hjälp mig!! Sovmorgon lördag iaf. Sen kanske jobb söndag. Urk. Det kostar att ligga på topp.

Nu: soffmys!!

Puss&Kram  

Inga kommentarer: