måndag 5 september 2011

Ready to go!

Har haft en toppendag som syslöjdslärare idag med en trea, en sexa med bara grabbar och en blandad åtta. Hade inga anteckningar eller uppgifter från ordinarie lärare och alla klasser va på helt olika nivåer. Treorna skulle sy nåldynor (=lätt) sexorna höll på å virka (=man bah eh va??) och åttorna hade "virktest" (=jag hade noll koll). Men allting löste sig och jag hade en riktig kul sista lektion när alla bara satt å snackade å virkade armband åt varandra. Soft som fan och väldigt trevligt. På fredag ska jag va matte- och NO-lärare. Hjälp mig gud!

Har mått konstigt den senaste tiden och byggt upp en så jävla tung stress på mig själv (varför kan man undra, men sån är jag). Igår brast det för mig, först hos mamma och sen hos B. Det va skönt att gråta å prata å snörvla å kramas och att få höra goda råd. Idag mår jag så mycket bättre och kan andas lätt igen. All press och oro är borta och jag är glad. Dock har stressen poppat upp i form av finnar i hela ansiktet så här dagen efter när man andats ut. Att hålla inne saker en längre tid är inge bra. Borde man inte ha lärt sig det vid det här laget?

Ordnat ny design i samband med att jag tömde mobilen från bilder. Här kommer lite mer pics som har legat i min mobil ett bra tag:


Kricko på 80-talsfest. Älskar bilden!


Ronny & B på samma fest


Blåmärket B fick av en STRÄCKNING, haha! Stort som ett äpple ungefär.


Furuvik!


Fina Hanne med världens längsta hår en kväll vid sjön! :)


Bästa Bellster!!


Sötunge! Tror hon hitta' minsta äpplet minsann!


Omelettkungen det är jag! Med kalkon, tomat, färska champinjoner, festost och färska örter.


Mys i soffan en regnig sommardag!


Puss och kram!

Inga kommentarer: