söndag 13 februari 2011

Oh my god

I fredags satt vi 9 pers runt vårt bord som egentligen bara är till för 6 personer. Det var trångt men väldigt mysigt. Vi åt tacopaj och snackade lite skit. Kvällen blev lugn och slutade ganska tidigt, men det gjorde mig inget för fredagskvällar är inte riktigt min grej. Är så otroligt trött då.

På lördagen jobbade B och då passade jag på att gå ner i Niklas och Maries lägenhet för att städa lite. Bra att tjäna lite extra cash så här vid sidan om. Har hunnit med det jobbigaste, det vill säga badrum, spis och kylskåp. Skulle behöva putsa fönstrerna men hur lätt är det i minusgrader? Provade till och med att ha spolarvästka i vattnet för det inte skulle frysa, men icke. Hoppas det blir mildare till nästa helg, då ska jag prova igen.

Kvällen spenderades hemma hos Ljunken. Där blev det pizza, fotboll och melodifestivalen. Skönt och trevligt att umgås med andra och inte bara sitta hemma. Detta måste ske oftare. Gillar det knasiga sällskapet! :) 

Och idag är det söndag och jag och B har hunnit med både det ena och det andra. Vi har varit på lager där jag storshoppade (usch fick dåligt samvete). Fick med mig en skitsnygg jacka hem, jeans för 300 spänn, tre tröjor och en skjorta. Konstigt att de jeans som sitter bäst är lagers egna för 300 kronor? Får knappt på mig Lee eller Levis på grund av mina vader som nästan har samma omkrets som mina lår. Men men, bra för mig, sparade typ 2-300 kronor på det köpet!

Efter lager bar det av till kholm för att kolla på malmköping när de spelade match. Alla nya spelare som vi ville se var borta och de förlorade med 9-0 nånting. Lite ovärt att frysa om fötterna för det men skönt med frisk luft och lite sol.

Det var min helg det, väldans va lång den varit. Och den är inte rikigt slut än. Träning klockan sex. Bara dela och köra. Är laddad. Är laddad inför hela säsongen, ska bli så kul. Spela fotboll för att det är kul, spela i ett lag där inte spelarna styr utan tränaren. Att inte behöva komma till träningen och veta att det alltid blir teknikring som uppvärmning. Skratta och kämpa tillsammans med ett lag som är glada och positiva, och där ingen tror att någon är bättre än någon annan. Fan va kul vi ska ha!



Bjuder på en bild på Ljunken. Här ska han försöka sjunga samtidigt som han har fingrarna i näsan, utan att börja skratta. Han misslyckades brutalt. Ni ser ju flinet han har innan han ens börjat :)

Kraaam!
   

Inga kommentarer: