fredag 25 februari 2011

Midnight company

Missade min första träning igår sen vi startade säsongen i november. Haha ja jag är en no lifer.. Men lider verkligen, känns konstigt. Vaknade vid två på natten från onsdag till torsdag med världens magvärk och illamående. Och det första jag tänker är att "jag måste gå till jobbet annars får jag inte träna för B.." Skadad på nåt sätt är man ju, ja..

Har legat utslagen sen dess. Spydde och låg sen vaken hela natten å kved och vid fem kände jag hur febern började komma. Somnade en timme sen gick alarmet. Sjukanmälde mig och kände då hur febern börjde stiga. Tog tempen med några minuters mellanrum och inom loppet av en halvtimme hade jag gått från 37,8 till 38,5 och slutligen till 39 grader. Vid halv nio ringde jag och grina till mamma för att vi inte hade några alvedon hemma. Hon räddade min dag när hon kom med alvedon, blåbärssoppa, cola och piggelin. Sov bort hela gårdagen, från nio på morgonen till fem på kvällen. Somnade vid halv tio igen och sov till halv åtta idag. Två alvedon med jämna mellanrum sen sover man som aldrig förr!

Men idag mår jag mycket bättre tack och lov! Febern är borta men magen krånglar lite fortfarande. Gör lite ont men inte alls som igår. Ont i kroppen har jag från allt liggande. Axlar, rygg och nacke är värst. Men är glad att febern är borta, hoppas den förblir det. Minsta lilla beröring gör ont när man har feber och man drömmer så konstiga saker. Har gjort en del tokiga grejer med feber i mina dar. Konstigaste var nog när jag smörjde in hela mig med idominsalva i sömnen. Vaknade dan därpå med vit pyjamas och hela golvet fullt med idomin (minns dock ingenting). Eller när jag spolade mitt täcke under kranen för att man va tvungen att göra så i min dröm för att "få vara med i gänget.." Och sen gick jag in i en dörr och började skälla på den för att den stod i vägen. Tokigt är bara förnamnet!

Skulle egentligen ha jobbat på amazon idag men det blir inget av. Som tur va så skulle Tove ha med sig Sandra J så hon fick ta min plats. Hela helgen går istället åt till att vila så jag kan lira träningsmatch på söndag, på konstgräs woho! :)

Kram på er!   

Inga kommentarer: