onsdag 4 december 2013

På bättringsvägen

Förkylningen går mot bättre tider men jag är inte helt kry än. Det är svårt att bli helt frisk när skolarbetet ständigt skaver i bakhuvudet. Igår var jag så trött att jag somnade 20.30 på soffan och vaknade kl. 07.00 i sängen. Kan inte minnas hur jag tog mig dit. På ett sätt är det kanske bra att vara sjuk nu för då kan jag lägga all fokus på skolan, jag hade ändå inte haft tid att träna.
 
När jag besökte min VFU-skola i måndags fick jag med mig ett skolfoto hem. Jag hade ju "fördelen" att få vara på praktik samtidigt som det var dags för skolfoto. Men det blev inte så pjåkigt ändå utan det var en rätt mäktig känsla att få se sig själv som lärare på skolfotot och inte elev. Längtar så förbannat tills jag blir klar. I jul når jag halvtid. Två år kvar som jag hoppas ska gå lika fort som de två första.
 
 

Inga kommentarer: