tisdag 10 december 2013

Årslista 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Sprang en mil och provade på periodisk fasta. Fågelskådade också för första gången i mitt liv. Bland annat.
 
Genomdrev du någon stor förändring? Började om från scratch med styrketräningen och lade om kosten. Numera fokuserar jag på den brännande känslan i muskeln istället för antalet vikter jag har på skivstången. Jag som tidigare varit rädd för kolhydrater öser nu på med både pasta, ris och bulgur så länge det är fiberrikt.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jomenvisst. Mestadels de vänner som är i Bempas ålder men även lillebror min passade på att bli förälder. Och jag blev ju faster!
 
Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 8 februari när Casper hamnade på sjukhus, 14 juli när jag och mitt underbara team tog silver i Hosjö Open (party of the year) samt 6 oktober när jag rev en väldigt hög mental mur och sprang Tjurruset med Lina.  
 
Vilka länder besökte du? Befann mig i Ålands hamn  när vi var på kryssning i september men annars har utlandsresor fått läggas åt sidan detta år.
 
Din största framgång på det privata planet? Att jag vågade anmäla mig till en löpartävling och att jag blivit mer medveten om hur träning och kost påverkar min kropp.
 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? Utan tvekan, mat!
 
Största misstaget? Att låta andra människors handlingar påverka hur jag mår.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Hur ska jag välja? Min lilla brorsdotter Anastasia, träning, sommar i huset, restaurangbesök, vänner och familj.
 
Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Möjligheten att åka och spontanshoppa på IKEA och äta ute utan att behöva oroa mig om pengarna räcker fram till den 25e.
 
Vad önskar du att du gjort mer? Släppt loss!
 
Bästa boken du läste i år? Utan tvekan Gunde Svan - Var går gränsen?
 
 
 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att jag äntligen lärt mig systemet på Bygg & Interiör utantill, i lagom tid tills vi ska byta förstås. Och det faktum att jag hjälpte en kund hitta rätt bult i somras. Via telefon. Utan att be om hjälp. Who's tha man??
 
Något du önskade dig och fick? Se Lasse Winnerbäck live.

Något du önskade dig och inte fick? Magrutor och högvinsten på lotto. Bummer.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Bjöd familjen på chokladtårta och vännerna på fruktsallad.

Vad fick dig att må bra? Träning, mat, vänner, familj.

Vem saknade du? Har flera gånger under året känt en enorm längtan efter Anastasia. Jonte och Carru bor ju bara i Eskilstuna ändå är jag alldeles för kass att hälsa på. Ändring måste ske.




De bästa nya människorna du träffade? Konrad och Justyna. Två underbara människor från Polen som alltid är glada och omtänksamma.

Mest stolt över? Att jag vågat testa nya saker och utmana mig själv.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Hälsa på Anastasia oftare, inte låta mig påverkas av andra, utmana mig själv ännu mer och våga sätta mig själv i första hand.
 
 

Inga kommentarer: