fredag 20 december 2013

Jullov here I come

Vår seminarieledare blev sjuk igår och därför uteblev vårt sista seminarium. Inte mig emot, för då kunde jag fira in mitt jullov några timmar tidigare. Casper har nu varit på julavslutning och efteråt har båda kidsen julstädat sina rum utan det minsta tjafs. Jag har städat vårt sovrum och håller just nu på att rensa bland papper i hallen på övervåningen. Huset ska få sig en riktig städomgång denna helg!
 
Alla punkter på min att-göra-lista är avbockade och nu återstår det endast att invänta eventuella kompletteringar (som jag hoppas uteblir förstås). Förutom att städa huset behöver jag och Bempa handla de sista julklapparna, slå in alla julklappar, handla julmat och laga julmat innan vi slår oss till ro i julledigheten. Känner mig lite som mina föräldrar när jag ute i så "god tid". När vi var yngre handlade de alltid julklappar den 23e och var uppe och städade fram till 03.00 på natten. Tidsoptimist, javisst!
 
 

Inga kommentarer: