fredag 29 november 2013

Välkommen första advent

Skolan går i rasande fart. Lärarna vill bli klara innan jul när terminens slut egentligen är vecka 3. Inte mig emot egentligen, det innebär ju att jag kommer vara "ledig" från slutet av vecka 51 fram till måndag vecka 4 med undantag för de dagar jag jobbar extra. Vi läser engelska 15 hp med tre delkurser, vilket innebär 5 hp för varje delkurs. Det är helt underbart kan jag säga. Med 5 hp kan lärarna inte ge oss alldeles för stora och tunga uppgifter för då överskrider vi poängen.
 
Men för att hinna bli klara innan jul är det ändå mycket som ska göras just nu. Kommer på mig själv att samtala med mig själv och formulera mina tankar på engelska. Även nu när jag skriver detta inlägg kommer en version på engelska i mitt huvud. Fnissar åt mig själv litegrann. Kommer vara en jäkel på att uttrycka mig på svengelska när denna kurs är avslutad.
 
Som vanligt innan jul börjar förkylningen smyga sig på. Det som trodde var ett tacochips i min hals från gårdagens lunch visade sig istället vara ett hederligt halsont. Tog det lugnt på gårdagens fotbollsträning eftersom jag var lite osäker men idag vaknade jag med ett definitivt halsont. Det blir vila från gymmet idag. Istället ska jag försöka avsluta några arbeten, jobba några timmar på fritids och gå på årets första julbord. I helgen väntar storstädning och adventspiff här hemma. Julstjärnorna ska fram och känner jag mig själv så åker även granen fram i helgen.    
 
 

Inga kommentarer: