tisdag 5 november 2013

Det finns inga genvägar till framgång

I helgen spenderade jag mycket tid till att läsa. I söndags gick hela familjen i pyjamas långt in på dagen, vi åt sen frukost, tände brasa och spenderade mestadels av tiden i soffan. Då passade jag på att läsa klart Gunde Svans bok Var går gränsen? En grym inspirationskälla för träning trots att boken har ca 20 år på nacken. Det är nästan så att jag vill läsa den igen bara för att alla hans kloka visdomsord inte ska falla i glömska (se rubrik).
 
 
 
Har en ganska lugn pluggvecka vilket jag tror är första gången på de två år jag snart gått på högskolan. Vi ska läsa en hel del och reflektera litegrann, men inget särskilt komplicerat. En ordentlig kursintro och kursstart blir nästa vecka på måndag och tisdag när vi återigen ska till campus i Falun. Ska bli så skönt att få andas Dalarnas luft igen.
 
Har surfat runt en stund nu på morgonen och trånat efter en massa nya grejer som jag VILL HA. Men det gäller att hålla igen shoppandet eftersom bilen har varit på verkstan, samfällighetsavgiften ska betalas, jag ska spendera hotellnätter i Falun och sen böjar det ju närma sig jul. Men bara för att få redogöra så är jag sugen på att shoppa festklänning till fotbollsavslutningen, kläder från rutandcircle.com, proteinpulver från fitnessguru, träningskläder från sportamore.se, nya kuddar till soffan från Rusta, nytt skrivbord och byrå från IKEA och lite annat smått och gott från både den ena och andra hemsidan. Istället blev det en bok från adlibris.com till nya engelskakursen. Tråkigt men allra mest nödvändigast.
 

Men att läsa och reflektera är ju gratis. Let's go!
 

Inga kommentarer: