söndag 10 november 2013

Hello Scandic Lugnet

Befinner mig återigen på härliga Scandic Hotell Lugnet. Fick ett rum på sjunde våningen som har utsikt över Lugnet och fjällen, det kommer bli riktigt trevligt att vakna upp till det imorgon. Bilresan upp gick bra, trots att det blev en aning panik innan jag skulle åka tidigare idag. Upptäckte pyspunka på vänster framdäck så fick snabbt åka och byta bil med mamma och Stefan. Deras lilla blå räserbil funkade alldeles utmärkt att åka med den också.
 
Väl framme har jag besökt Ica Maxi för att handla middag (sallad) och lite gott att ha på rummet (vindruvor, proteinbar och tuggummi). Var så förbannat trött när jag kom fram men lyckades ändå släpa mig ner till gymmet och där var löpbandet min fiende i 30 minuter. Men efteråt var vi vänner. Så himla skönt att trotsa tröttheten och bara löpa järnet. Nu har jag duschat svinvarmt, varit på toa med öppen dörr och ätit middagen i sängen. Bäst att passa på när man har lite egentid. Imorgon ansluter nämligen min roomie Karolina.
 

 
 
Igår var det tjejkväll hemma hos Madde som gällde, med god mat och svalkande drinkar. Jag hade hand om fördrinken, Lina om förrätten, Madde hade hand om huvudrätten och Johanna hade ordnat med efterrätten. Som alltid smakade allt så jävla gott och under kvällen dunkade vi hög musik, snyftade till Så mycket bättre och garvade åt hur störda vi är. Har alltid så himla mysigt och trevligt med dessa brudar.
 
Titta bara hur gött vi hade det:
 
 
Fördrink: "Salta hunden"

 


Förrätt: Avokadosoppa


Huvudrätt: Baconlindad kyckling med hasselbackspotatis
och kantarellsås.


Drink a la Madde med smak av ananas och päron.


Efterrätt: Cheesecake



Inga kommentarer: