onsdag 2 oktober 2013

Idag klarar jag allt

Idag är jag superwoman. Varit i skolan hela dagen där jag hållit lektioner från morgon till eftermiddag. Gasade hemåt för att slutföra den enorma uppgiften som högskolan så vänligt tilldelat oss denna vecka när vi dessutom ska jobba heltid i skolan. Men jag behövde rensa skallen från all praktik och gav mig ut på en löprunda. Jag sprang (läs luffsade) 8,5 km vilket är nytt personligt rekord för min del. Efter den adrenalinkicken åt jag middag framför datorn samtidigt som tangentbordet glödde och fingrarna fick skrivkramp.

Kvart över åtta skickade jag in det där eländiga arbetet. Hela min kväll som egentligen borde ägnats åt fritid gick åt till att slutföra en reflektionsuppgift i tre olika nivåer. Men jag är inte bitter, nej. Faktum är att den där känslan när man lämnar in ett arbete före alla andra, när kurskamraterna "hatar en" för att man skriver så bra och när arbetet bara flyter är sådär skrämmande underbar. Så himla skönt att ha det gjort.

Nu siktar jag in mig på helgen. Tjurruset here I come. Det faktum att jag sprang 8,5 km idag bådar gott inför söndag. Jag har aldrig sprungit en mil i hela mitt liv men nu är jag i alla fall skapligt nära. Första gången jag anmäler mig till ett lopp och jag väljer ett lopp på 10 km i stentuff terräng? Undrar hur jag tänker ibland. Men det ska bli grymt! Har ju Lina vid min sida som kan knuffa mig upp för de värsta backarna.





    

Inga kommentarer: