onsdag 23 oktober 2013

Ett huvud som spökar

Efter att jag bloggat igår kollapsade hela nervsystemet och jag fick inte alls mycket gjort. Jag låste mig totalt och huvudvärken smög sig på. I ett sånt läge finns inte mycket mer att göra än att backa ett steg och lägga undan skolböckerna för en stund. Man kommer ändå ingen vart genom att bara sitta och stirra på skärmen.

Hela natten har tankarna snurrat och nu hoppas jag att jag ska kunna tillföra lite nya idéer till arbetet. Jag klev upp tidigt imorse, redan vid 5.30 och kurade ner mig i soffan med en kopp te. Vid kl. 6.00 åt jag gröt och vid 7.15, efter att jag lämnat kids på förskola och skola, befann jag mig på gymmet. Nu är jag härligt trött i benen och redo att sätta tänderna i lite mer skolarbete.

Jag har en orolig känsla i magen och huvudet tänker hela tiden att: "tänk om jag låser mig idag också?" Typiskt att huvudet ska spöka när jag förberett mig så bra. Jag försöker skuffa undan tankarna och peppa mig själv att jag åtminstone kan skrapa ihop text nog så att jag blir godkänd. Idag är det bara jag vs. mig. En kamp mot hjärnan ifall jag ska lyckas med detta. Försöker lätta uppstämingen i mitt huvud med lite oseriösa bilder:




Inga kommentarer: