onsdag 1 maj 2013

Fina dagar i april och maj

Livet har varit så fint de senaste två dagarna. Valborg hemma hos Lina och Johan igår var den bästa på länge. Grillade i kvällssolen, kikade på fotboll, drack gott och åt ännu godare. Dansade och sjöng till klockan var 4 och solen började gå upp och fåglarna kvittrade utomhus. Så jädra fint.

Vaknade vid strax innan elva och kände ett stort behov av något gott. Jag drog upp Benny ur sängen och gick ner till campingen för en räksmörgås och en mjukglass. Fett gott och fett värt alla kalorier. Madde, Henke och Cliffen kom förbi och gjorde oss sällskap i solen.

Resten av dagen har vi spenderat i trädgården. Hela baksidan är rensad på löv och jord och det stora trädet är beskuret med hjälp av Stefan. Mamma hjälpte mig beskära rosenbuskarna och själv har jag rensat rabatter. Det blev verkligen varmt och svettigt ett tag, riktig vårsol och värme har dagen bjudit på.

Har satt mig i soffan för första gången idag. Var på gymmet en snabbis men det blev bara ett lätt benpass för jag var trött från igår och idag. Nu blir det smörgås med stekt ägg på och en dusch.













Inga kommentarer: