måndag 6 maj 2013

Alldeles för mycket tankeverksamhet

Känner bara: brööööööl. Bröl, bröl, bröl. Helgen har ju varit bra. Kalas, fotboll, umgänge, kvalitetstid med barnen, vänner, trädgårdsarbete m.m. Men det där brölandet sitter kvar från matchen igår. Bröl. Ville vinna. Vi kunde ha vunnit. Men någonting funkade inte. Frågar mig själv om det var något jag hade kunnat göra bättre som kapten eller något jag gjorde fel? Jobbade jag för mycket eller för lite, snackade jag för mycket eller för lite? Kommer hinna bli galen på mig själv innan den här säsongen är slut. Så mycket tankeverksamhet för en enda match. Inte hälsosamt. Men vi tar nya tag. Och JAG tar nya tag. Bröl.

Vi är inne på slutruschen i skolan nu och det märks. Från att ha haft väldigt lite att göra överöser nu lärarna oss med redovisningar och examinationsuppgifter. Den här veckan är det endast stenhårt plugg som gäller. Plus lite jobb på fredag och lördag. Nästa vecka har jag lyckats boka upp mig för jobb måndag och fredag och dessutom ska jag befinna mig i Falun tisdag, onsdag och torsdag. Så jag vet vad jag har att göra två veckor framöver. Bara att bita ihop och tänka att det är mindre än en månad kvar. Fjärde juni ska sista examinationsuppgiften in, fram tills dess är det full fart och efter det är det chill. Så jag håller ut.

Dags för seminarium. Har läst och svarat på uppgifter nu på morgonen. Hehe. Alltid lika väl förberedd. Återigen ett seminarium där man får försöka rida på vågen och improvisera fram kunskaperna.

En snygg bild:

Tove och jag i unga fotbollsår. Heta.

Inga kommentarer: