fredag 14 september 2012

Trött men inte tillräckligt knäpp

Falun var fint. Och kul. Och lärorikt. Men jag undrar verkligen hur en del ska kunna bli lärare. Eller är det mig det är fel på, som inte är tillräckligt "knäpp"? Nej jag vet inte. Kände mig i alla fall illa till mods när jag insåg att ungefär hälften var lite halvknäppa (inte min grupp som tur är).


Inte tillräcklig knäpp?
 

Inte tillräckligt knäpp?

Inte tillräckligt knäpp?


Sen jag kom hem från Falun har jag känt mig lite halvrisig men än så länge har inget brytit ut. Tränade igår och det gick bra. Tyvärr har hösttröttheten kommit smygande. Blir alltid extremt trött under vår och höst och jag sover då mycket och länge som en klubbad säl. Det kan hålla i sig en vecka eller månader. Bara jag slipper bli sjuk så kan jag stå ut med lite trötthet, men hoppas det går över fort!

Har endast två veckor kvar av första kursen men fyra examinerande delar att göra. Sitter med en rapport just nu som får vara max 3 sidor lång. Som vanligt är mitt problem inte att få ihop 3 sidor utan att begränsa mig till det "lilla" antalet. Jag har haft världens flow på morgonen och hade väl egentligen kunnat göra klart hela rapporten om det inte vore för den lilla begränsningen, och då har jag inte ens rätt radavstånd utan för lite..

Som ni märker är jag duktig på att skriva mycket, mina blogginlägg och uppsatser blir alltid välfyllda med text. Nu ska jag fortsätta med rapporten och kanske dra iväg ett mejl och flörta med min lärare att öka sidantalet, hihi..

Det här ruskvädret är i alla fall perfekt för plugg! Ikväll blir det fredagsmys med kottarna och imorgon väntar säsongens sista hemmamatch på sköna, gröna Dalvallen. Det blir en bra helg.

Kram kram

Inga kommentarer: