tisdag 4 september 2012

Glöm inte att ta hand om varandra

Ska precis krypa ner i soffan med en bok. Har känt mig så himla stressad de senaste dagarna, inte på grund av plugget utan mer utav allting som pågår runtomkring. Jag och Benny har tankarna helt på egna håll och vi drar båda väldigt tunga last just nu. Det känns som att våra kvällar ständigt är planerade med fotboll, möten, träningar eller andra aktiviteter. Maten ska planeras, lagas och kidsen måste i säng i tid. Förutom det har vi båda ett jobb och skola att sköta. Vi har ett lag som förväntar sig vissa saker av oss och ett annat lag som står och drar i Benny redan nu och vill ha hans uppmärksamhet. Dessutom har vi ett hushåll som ska skötas och ett husköp, lån och försäkringar att ordna med.

Känns som att vi båda går i en ständig oro med planering, pengar, kidsen och fotboll. Vi går liksom om varandra hela tiden för att få vardagen att gå ihop och tiden att räcka till. Ibland känns det som att allting bara står still. Vi jobbar och planerar men ändå har vi lika mycket att göra. Jag tror vi båda känner att vi inte riktigt räcker till.

Men det är i sådana stunder det märks att vi verkligen är bästa vänner. Vi är absolut inget perfekt par men vi är duktiga på lägga märke till om den ena av oss mår dåligt. Igår var en sån där kväll som egentligen inte innehöll något speciellt men som ändå fick mig att må mycket bättre. När vi får chansen att prata på riktigt om sånt som gör oss glada eller ledsna, utan en telefon som ringer eller ett barn som ropar. När vi får skoja och busa precis som om vi vore 14 år båda två. Och när tiden räcker till att prata om drömmar. Det är viktigt att ta hand om varandra, jag hoppas att ni andra också gör det.

Ville bara säga att du är bäst hjärtat och jag älskar dig. Är så glad att jag har dig och jag vill alltid vara din.


 
 
 
 
 
Kram kram 

Inga kommentarer: