onsdag 22 augusti 2012

Det här är vad vi sysslat med den senaste tiden:

Erkännande #1: Benny ska bli tränare för MIF

I somras fick vi ett samtal från Malmköpings fotbollssektion. För säkert 5e året i rad frågade de ifall Benny ville bli tränare för deras A-lag. Benny sa i vanlig ordning nej eftersom vi har kottarna varannan vecka och det kommer kräva mycket tid. Men efter långa pratstunder här hemma kom vi fram till att han skulle ge det ett försök. Det kommer bli en extrem prövning för oss båda eftersom det kommer kräva mycket tid. Vi som i sommar varit vana vid att både träna, jobba och bo ihop ska nu försöka vänja oss vid att va på varsitt håll både på dagar och kvällar. Samtidigt känns det väldigt roligt eftersom jag vet att det är en dröm som Benny alltid haft och att han sagt nej på grund av mig och kottarna. Självklart har vi också noga tänkt igenom hur vi ska göra för att inte barnen ska komma i kläm. Det kommer krävas en hel del planering, men det kommer bli kul!


Yay! :)


Erkännande #2: Vi har köpt hus

Igår skrev vi på kontraktet för ett radhus på Generalshöjden här i köpingen. Vi har kikat efter ett hus till och från och efter fyra somrar i en lägenhet och höjda hyror kände vi att det var dags. Huset och driftkostnaden på huset passar vår ekonomi som handsken och området är kanon för barnen, bilfritt och med massa kompisar! Även om både jag och Benny känner att vi båda skulle vilja bo i ett stort hus på landet så är detta ändå den bästa lösningen för oss de kommande åren. Jag har trots allt 3,5 år kvar att plugga och då är det här huset det bästa möjliga just nu. Kostnaden per månad kommer bli cirka 1000-lappen dyrare än i den lägenhet vi bor nu, vilket det helt klart är värt. Det finns en del att göra på huset, men inget akut. Därför tar vi det som det kommer. Den 9e november är huset vårt och jag längtar som tusan.

Om någon hade sagt till mig för ett par år sen att jag skulle bo på generalshöjden hade jag inte trott dem, har aldrig sett mig själv bo där. Men vad gör man inte för att kottarna ska få ha det bra och för att få ha en altan och trädgård på sommaren! Är nöjd som fan. Så då kan ni kanske förstå att det händer en hel del här hemma just nu. Men tycker det ska bli så himla kul med lite förändring och prövningar här i livet!

Sneakpeak:

Huset

Altanen

Planlösning - nedervåning

Planlösning - övervåning
 
 
 
Kram kram 

Inga kommentarer: