tisdag 21 augusti 2012

Det där som kallas gråa dagar

När jag försvinner från bloggen under några dagar är det oftast på grund av någon utav dessa tre följande anledningar:

1. Jag har varit alldeles för upptagen för att skriva
2. Jag har inget spännande att skriva om
3. Jag mår dåligt över någonting.

Jag skulle gärna skriva om sånt som tynger mig men oftast går det emot eftersom jag inte vill nämna några namn i sammanhangen. Och att skriva utan några namn känns fegt. Det blir antingen att man hänger ut någon eller att man uppfattas som feg för att inte våga skriva om vem det egentligen handlar om. Därför blir det oftast så att jag undviker att skriva om saker eller människor som gör mig ledsen.

I helgen gjorde fotbollen mig ledsen. Dels för att vi förlorade och inte presterade så bra som vi kan. Dels för att jag inte presterade så bra som jag kan. Men allra mest för att en person i laget tyckte att jag betedde mig illa men inte vågar säga det till mitt ansikte. Sådant gör mig både arg och ledsen och kan gräma mig i flera dagar. So there you go, now I've said it.

Men som tur är har jag både min underbara Benny och Lina den fina som piggar upp. Två som lyssnar, tröstar och för en att må bättre. Tack som fan!


När det regnade i helgen låg en cykel utanför vårt port.
Efter regnet hade cykeln blivit en perfekt avbild
på marken utav frön. Coolt va?


Idag är jag gladare och igång med skolan igen. Läser, läser och läser för att förbereda mig inför vad som komma skall på måndag när det är kursintroduktion. Ska bli så satans skönt att komma in i lite rutiner igen. Semester i all ära men jag gillar faktiskt planerade middagar och att ha ett schema att följa.

Var alldeles pirrig imorse när jag vaknade, för Caspers skull. Han börjar ettan idag men verkade inte ett dugg nervös. Tror jag var mer uppskruvad än vad han var.. Ska bli kul att hämta honom på fritids om en stund och höra hur dagen har varit. Hihihuhu vad spännande! Lilla gubben, vart tog tiden vägen? Du var ju bara tre år när jag kom in i ditt liv. Time flies fast.

Första julen tillsammans med er

Kram kram

Inga kommentarer: