fredag 17 augusti 2012

Dags för kräftskiva

Ellos levererar verkligen snabbt. Kläderna kom fram redan igår och allt satt bra förutom jackorna som var lite pösiga. Ska se om Bennys mamma kan göra något åt saken, för jag vill verkligen inte skicka tillbaks dem. Är helt kär i mockajackan. Men Bennys mamma är en hejare på att sy. Hon har nämligen skräddarsytt en morgonrock åt kronprinssesan Viktoria för en väldans massa år sen. Hon hjälpte mig dessutom sy till min balklänning i gymnasiet så att det blev en perfect fit, så hon är att lita på i detta ärende!

Det är jobbigt att va ledig. Har i veckan städat, diskat, tvättat, tränat på gymmet, tränat fotboll, gått promenad, varit i Eskilstuna, fixat studentlitteratur, storhandlat och lagat mat. Det har blivit mycket fotboll och både jag och Benny har varit trötta om kvällarna. Men idag är det fredag och det vankas kräftkiva hemma hos min far. Våra kräftor ligger och tinar upp i badkaret och jag har precis gjort en kantarellpaj som står svalnar, det doftar ljuvligt! Underbart med helg.


Sötnos!


Jag och Benny har mycket på gång här hemma och snart kommer det komma både ett och två erkännande här på bloggen. Men jag ger er bara en teaser eftersom allt inte är riktigt klart än. Men håll utkik nästa vecka så får ni läsa om min lilla confession.

Nu ropar duschen!

Kram kram 



Inga kommentarer: