måndag 31 juli 2017

Malmamarken... och ett husköp!

Här händer det grejer. Inte nog med att man gått och gift sig i sommar så har man nu även gått och köpt ett nytt hus. Det var därför vi hade lite bråttom hem från semestern i torsdags, det var snabba puckar som gällde om vi skulle ro hem köpet. Vi är såå glada för det här huset! Det är välplanerat och ligger precis i närheten av vårt nuvarande hus (som ligger i det enda området vi kan tänka oss bo). Vi förlorade en tuff budgivning förra året och då trodde vi inte att vi skulle hitta något annat hus. Någonsin. Men nu är det här huset vårt och jag ser fram emot att spendera mina levnadsdagar tillsammans med Benny och barnen där. 

Här är lite bilder från hemnet: 










Förutom husköp så har Malmamarken kommit och gått här i köpingen. I år var det en lugn tillställning och jag besökte bara marknaden lite snabbt men hittade ändå ingenting. Det var mest samma gamla vanliga. Men jag fick tillbringa mycket tid med familjen och det uppskattas alltid. 







Idag började Benny jobba igen och ångesten kröp genast upp i bröstet och gömde sig på mig. Jag ser fram emot att börja jobba igen men det är alltid en lite jobbig känsla som infinner sig när det närmar sig augusti och skolstart. Sen ska jag ju börja på en ny arbetsplats. Och ta en årskurs etta, hallå!?!? Vem ska lära alla att läsa!? JO, JAG! Ahhahahahah *nervöst skratt* 

Så trots att jag har två veckor kvar av min semester har jag lite svårt att slappna av. Men jag ska försöka. Träna och äta rätt. Umgås med vänner och familj. Tog ett första steg idag och förberedde matlådor inför veckan. Sedan har jag umgåtts med syster Kikan, mamma och brorsdöttrarna. Imorgon måste jag ta steget att hitta träningsmotivation. Min har svackat lite nu senast. 





Inga kommentarer: