lördag 14 januari 2017

Say yes to the dress

Från fullständig förvirring till total lycka när jag i veckan hittade en känning på nätet som stämde in på många av mina önskemål som brudklänning. Jag är ju som sagt helt inne på det här med kort klänning nu. Något stämde inte riktigt där i bröllopsbutiken och jag tänkte att jag får väl beställa hem lite korta varianter och prova då. Hittade då denna skönhet och när den anlände med expressleverans i veckan kände jag direkt när jag prövade en att det var rätt. THIS IS THE ONE. De andra klänningarna jag beställt packades ihop och skickades tillbaka illa kvickt. Det här är klänningen jag kommer ha på bröllopet i sommar:

 

 
Underbart vacker rygg och tyll under kjolen som ger volym. 

Humöret den här veckan har verkligen gått upp och ner. Jag har varit trött, pigg, glad, ledsen, stressad, cool-lugn och allt mellan himmel och jord. Det är en lite halvtråkig period på jobbet vi går in i nu med utvecklingssamtal som tar upp mycket av ens tid. Mycket som ska ordnas innan dessa drar igång och som relativt ny som lärare är man aningen förvirrad = stressfaktor x1000. Men jag grejar't! 

Räddningen för humöret är oftast (läs: alltid) träningen. Det är så jädra grymt att få komma iväg från jobb och vardag och dra av ett riktigt jäkla flåsigt pass tillsammans med andra glada atleter. Idag blev det till exempel en 30 min AMRAP i lag om två, där man utför varannan övning var: 

300 m rodd
30 boxjumps
30 wallballs 

 
På något underligt vis finner man alltså hög puls, mjölksyra 
och svårt att andas som något roligt och stimulerande? 
Märkligt, men sant. 

Inga kommentarer: