söndag 8 januari 2017

Beslutsångest och söndagsångest

Idag kom söndagsångesten som ett brev på posten. Det ska bli skönt att börja jobba men det tar alltid emot lite grann när det är dags. Dessutom blir det en riktig rivstart. Vi lärare börjar samtidigt som eleverna så först är det lektioner hela dagen + att vi ska få en ny elev i en av klasserna. Sedan håller jag pass i Flen på kvällen. Go hard or go home, kan man säga.

En annan ångest som vilar på mina axlar är valet av klänning till bröllopet. I början av min jakt för flera månader sedan var jag helt inne på en enkel klänning i chiffong utan släp och fluff. Ett tag in i min jakt märkte jag att jag började titta mer och mer på klänningar med tyllkjolar och lite mera puff (men inte som en stor bakelse).

Nu var jag och prövade klänningar i helgen på en superfin bröllopsbutik i Västerås. Kanonbra service och jag prövade allt från enkelt, till fluffigt, till spets, tyll, v-ringat, hjärtformat och gud vet vad. När jag väl kom hem med massa nya foton på mobilen med mig själv i olika klänningar kände jag mig bara ännu mer förvirrad. Nu sitter jag helt plötsligt och kollar på korta klänningar? Hur tusan ska jag hinna få ordning på mina tankar gällande det här nu då? En bröllopsklänning är ju beställningsvara som kan ta upp emot fyra månader att få så det börjar brinna lite i knutarna...


 
Sneakpeak - en av alla vackra klänningar jag prövade! 

Det här tänker jag på gällande min klänning: 

- Vårt bröllop ska vara en fest och dag fylld av kärlek, inte en formell tillställning. Därför skulle en enklare klänning passa bättre in. 
- Vi gifter oss på Dalvallen, fotbollsplanen där vi träffades och därför skulle det passa bättre med en kortare klänning utan släp. Plus att man kan parta loss bättre i en kort klänning. 
- Jag har alltid sett framför mig att klädseln ska vara väldigt enkel - varför har jag helt plötsligt börjat titta på fluff och puff?? 
- Jag påverkas av den generella bilden hur ett bröllop "brukar" se ut och blir därmed lite feg i valet av klänning. 
- H-J-Ä-L-P-!!!

Inga kommentarer: