onsdag 25 januari 2017

Ägnar dagen åt drömmar

Alltså, upptäckte just att föregående rubrik på bloggen är någorlunda ironisk med tanke på att Claris igår kväll också drabbades av magsjuka här hemma. Benny är bortrest EN NATT i samband med att vi har kidsen och då kommer den värsta sjukdomar av dem alla. Såklart. Så idag samlar jag vuxenpoäng genom att vabba för första gången i mitt liv. Det går bra och är rätt så chill hittills (med undantag från kvällen igår). Claris är pigg och har käkat bacon. Hoppas nu bara att det är samma som för mig, att magsjukan är över lika snabbt som den kom.

Dagen på jobbet igår var kaotisk. Just nu är det mycket sjukdomar som går vilket resulterar i personalbrist. Detta leder till att vi som jobbar inte har någon möjlighet att ta rast, vilket leder till att man inte hinner äta ordentligt, vilket leder till att när man väl får äta är man VRÅLHUNGRIG vilket oftast leder till att man stoppar i sig vad som än erbjuds (om man saknar självdisciplin vilket jag gör när jag är hungrig). Det var exakt vad som hände mig igår. Det slank ner både det ena och det andra som inte alls är bra för min kropp och som inte alls ger den energi jag hade behövt en sådan kaotisk dag. Kom då att tänka på den här bilden nedan, som illustrerar ett klockrent exempel vad gäller kosthållning. Så idag är jag back on track med god kosthållning, matlådor och måltider innehållande en bra mängd protein, kolhydrater och fett.


Gårdagens kost var skitdålig, men det ger ju ingen anledning 
till att äta skit idag också. 

I brist på annat ägnar jag dagen åt att drömma. Jag ska väl snart ta tag i sjukdomen här hemma och skura toaletterna med handsprit men innan dess planerar jag lite med bröllopet och svävar iväg i husdrömmar. Jag och Benny sitter ju inte i sjön på något vis, vi bor bra som vi gör just nu i vårt radhus. Men om vi en dag vill skaffa gemensamma barn kommer vi att bli trångbodda. Bostadspriserna börjar bli helt galna här i köpingen. Det är nästan aldrig några hus till salu och när det väl är det kan budgivningen landa på en ökning uppåt en halv miljon. Såna pengar är det oftast bara Stockholmare som har råd att punga ut. Sen vill man ju inte köpa vilket hus som helst, det är mycket som spelar in förutom storlek och pris, som till exempel läget. Så jag surfar runt på hemnet och andra hus-sidor under dagen och drömmer mig bort. 

Nedan finner ni lite bilder på inspiration till den frisyr jag vill ha på bröllopsdagen. Jag älskar idén med flätor och blommor i håret. Bloggen är numera öppen för kommentarer så jag vill uppmana er som läser att lägga en röst på er favorit. Bild 1, 2, 3, 4, 5, 6 eller 7? Vilken gillar ni bäst?