lördag 21 januari 2017

Fri från sjukdom

Kände mig piggare redan i onsdags och eftersom det i torsdags gått över 72 timmar sedan sista symptom kunde jag jobba igen. Barnen hade lovdagar torsdag och fredag och vi lärare hade då dagar med planering och kompetensutveckling. Tycker om dem dagarna så himla mycket. Vi kollegor hinner sitta ner och prata, fika samt äta lunch tillsammans. Prata jobb men även om livet och lära känna varandra bättre. Sånt hinner vi aldrig annars. 

Jag gav mig på att träna redan i onsdags men fick verkligen lida pin då energinivån var på minus. Men fick till ett ok pass både i onsdags och fredags. Idag åkte jag och Benny in och körde ett kort men intensivt pass. Jag körde mjölksyraträning, något jag verkligen behöver bli bättre på. 400 m rodd x 6 intervaller med en minuts vila emellan varje. Låg på gränsen till mjölksyra hela tiden och det var skönt när det var över kan jag säga. Hehe. 

 

Nu har vi kidsen hemma hos oss. Vi har tittat på Cappes innebandymatch, käkat tacos, kollat på Grease, Röjar-Ralf och gladiatorerna. En riktigt mysig och degig kväll i soffan. Jag har också kollat lite dekorationer till bröllopsfesten. Man kan ju göra hur mycket som helst!! Gäller bara att bestämma sig för en inriktning och sen köra på den. Det är nog ganska lätt att go bananas bland alla teman, färger och dekorationer. 

Inga kommentarer: