tisdag 17 januari 2017

Magsjuka och seriemaraton

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Istället för att gå till jobbet igår morse blev jag liggandes på soffan hela dagen i magsjukans grepp. Alltså jag blir ju typ aldrig magsjuk. Men kände av illamående redan efter träningen i söndags kväll, sen vaknade jag kl. 2 natten mellan söndag och måndag och sen var det igång. Benny är ute på vägarna måndag-onsdag så min plan var att jobba och träna stenhårt. Jag hade till och med förberett matlådor, maträtter och mellanmål för hela veckan. Istället ligger jag orkeslös och stressar upp mig över allt jag inte hinner med att göra på jobbet och i träningsväg.

Mår dock mycket bättre idag men blir hemma imorgon med för säkerhetsskull. Nu när jag haft så mycket tid för mig själv här hemma har jag passat på att plöja igenom och låtit mig fascineras av den omtalade serien SKAM som finns på SVT play. Jag gillade den verkligen och förstår nu vad alla snackar om. Min favoritsäsong är den tredje och sista säsongen om Isak. Jag gillar när filmer och serier utmanar normer och det gör verkligen denna. Rekommenderas varmt för alla som gillar drama och chickflicks.


 


Inga kommentarer: