måndag 21 november 2016

Good food is good mood

Det lilla ingreppet hos tandläkaren idag gick bra. Men det var tur att jag sjukanmält mig hela dagen. Själva ingreppet tog inte mer än 20 minuter, men jag blev extremt illamående efteråt samt svettades som en tok. Är också lite öm i tandköttet så lär få äta alvedon hela dagen. Bedövningen har släppt så nu kan jag prata och äta som vanligt, även om det irriterar tandköttet litegrann.

Har fått mycket gjort här hemma. Jobbat en hel del men även bakat. Det blev brownies gjorda på bland annat zucchini med recept från tjockkocken. Fria från socker och gluten, de går även att göra hela mejerifria om man vill. Riktigt enkla att göra, och goda!

 

Bakade även lite fröknäcke att ha med till jobbet att knapra på. Imorgon till exempel, när vi har lektioner mellan 8.30-14.00, friendsutbildning mellan 15.00-18.00 plus att de lämpligt nog slängt in APT mellan 18.00-20.00. Jag misstänker att jag kommer att vara aningen slut när jag kommer hem imorgon. Då är det perfekt med att fylla på energin med lite nyttiga brownies och knäcke. 

Tjingeling! 

Inga kommentarer: