onsdag 9 november 2016

Müslibak och valvaka

Kosten går bra, jag har ätit minimalt med gluten och socker sedan mitt inlägg förra torsdagen. Eftersom jag nu är så otroligt fokuserad på att inte få i mig fel saker blir det tyvärr så att jag då istället avstår från att äta och kanske bara tar en kopp te istället för att stilla hungern. Vilket inte blir helt rätt det heller. Mitt jobb är ju heller inte helt optimalt för fikarast och mellanmål, det finns i princip ingen tid för det mellan lektioner då man ska hjälpa barnen på med vantar och plåstra om dem som trillat.

Detta visade sig ganska starkt igår när jag under kvällens CrossFit-pass "dog" och det kändes då som att jag kollapsade både fysiskt och psykiskt. Mjölksyran var ett faktum, pulsen steg och jag tappade all ork under de första minuterna av passet.

Jag tänkte att så här får det bara inte vara. Jag måste hel enkelt ta mig tiden att äta bättre. Så när jag kom hem vid klockan 21 på kvällen ställde jag mig och gjorde LCHF/Paleo-müsli. Jag såg också till att få i mig ett ordentligt kvällsmål: tre stekta ägg, en avokado och en klick majonnäs. Nyttiga fetter och protein. Sedan kollade vi valvakan, Benny och jag. Och vilket bedrövligt resultat.



 

 

Inga kommentarer: