fredag 30 oktober 2015

It's a done deal

Nu är den inlämnad. Versionen av mitt examensarbete som ska upp för opponering. Så sent som i morse la jag till ännu några 100 ord och jag har därmed spräckt rekommenderat sid- och ordantal för längesen. Glädjande nog såg jag att arbetet jag ska opponera på hade fler ord än mig, så jag är inte ensam. Känslan när man  lämnat in ett arbete man jobbat så länge med är naturligtvis väldigt skön. Samtidigt infinner sig en känsla av ångest och att jag kan göra det ÄNNU bättre. Men nej Amalia, nu får du vara nöjd tills vidare. Det går alltid att förbättra efter opponeringen. Nu ska du njuta av att ha slutfört ditt arbete, ett arbete som du för en vecka sen var långt ifrån klar med. 
Passande bild efter avslutat arbete.. 

I helgen blir det lite mys med brudarna. Några av oss är gräsänkor och då får man passa på att umgås bara vi. Det blir fika och lite tapet-shopping. Väldigt vuxet. Förutom det ska jag väl även ägna lite tid åt att läsa arbetet som ska opponeras eftersom jag jobbar igen på måndag och tisdag. Men nu ikväll blir det att umgås med B som åker bort i helgen. På söndag är det bara en vecka kvar till Thailand och då ska vi vara ifrån varandra i 6 veckor. Gaaah. Uuugh. Blaaah. 

Inga kommentarer: