tisdag 27 oktober 2015

Gått under jorden

Den senaste veckan har det varit skarpt läge vad gäller examensarbetet. Informationen om när arbetet skulle in till handledaren kom ut väldigt sent, det vill säga i torsdags eftermiddag, och vi fick då veta att arbetet skulle vara i färdigt skick innan måndag (igår) kl. 15.00. Jag som satt med arbete utan redovisat resultat, utan metoddiskussion, utan resultatdiskussion, utan slutsatser och utan en massa annat småfix fick kniven mot strupen och hade helgen på mig att ordna upp denna jävligt obekväma situation. Sagt och gjort så har jag suttit från kl. 05.00 på morgonen fredag, lördag, söndag och måndag. Skickade in ett relativt "färdigt" arbete igår innan kl. 15.00 och jag blir så glad när jag tittar ner på mina tatuerade fötter. Trägen vinner. TRÄGEN VINNER. 

Det känns inte längre som att jag har hjärtat i halsgropen och kniven mot strupen men ändå har jag en del att ta tag i. Nu är det ju bara 12 (!) dagar kvar tills jag sätter mig på ett flygplan och åker till Thailand. Innan dess ska detta vara klart:

- Lämnat in en ventileringsversion av arbetet innan fredag 30/10.
- Läsa och opponera på någon annans arbete. Opponering sker 5/11.
- Skriva omdömen till de elever på skolan där jag jobbar.
- Jobba mina sista dagar på skolan. Sista dagen blir 3/11 och "hejdå" säger jag den 6/11 när opponeringen är överstökad. 
- Skriva en översiktlig planering fram till jul till personen som tar över mitt vikariat. 
- Ordna så att allt är klart inför min praktik i Thailand.

Därför är det bra att skolan just nu har höstlov. Jag får nu den där tiden att bättra på det "ihopslängda" arbetet och massa annat på listan ovan. Därför kommer jag kanske fortfarande befinna mig under jord. Håll till godo.

Inte alls lika avslappnad nu som på bilden.
Bilden är tagen förra helgen när jag och B var på
SPA i Södertälje. En liten weekend bara han och jag
innan jag åker till Thailand.

Inga kommentarer: