onsdag 14 oktober 2015

Mer fika åt folket

I morse var jag såå nervös inför mitt möte med handledaren gällande examensarbetet. Jag har läst skräckhistoria efter skräckhistoria om hur mina klasskamrater sågas vid fotknölarna av sina handledare och nu tänkte jag att "nu är det min tur". Saken är den att jag haft mer ångest inför detta ex-arbete än inför något annat arbete i utbildningen. Det har liksom känts som att jag har fumlat mig fram och inte vetat hur jag ska göra. Så jag sa nästan direkt till min handledare hur jag kände och att jag faktiskt behövde någon mer som trodde på mig just nu. Då förvandlades min stränga och något svårförstådda handledare till den pedagog hon en gång varit och fick mig verkligen att känna mig bra på det jag gör. Hon berömde mitt senaste utkast (sen om det var sant eller inte det skiter jag faktiskt i, det var precis vad jag behövde), sa att jag låg bra till tidsmässigt (vilket jag inte känner själv), gav mig tips och idéer att fortsätta med, lät bli att grilla mig (som hon annars gör) och övertygade mig om att jag kommer att klara det här. Motivationen och drivkraften kom tillbaka på en gång, all nervositet släppte och det firade jag med en fika.  

Muffins fri från socker, gluten och mejerier, en kopp te, mandarinklyftor och nötter.

På söndag är det 3 (!) veckor kvar tills jag åker till Thailand för att göra min sista VFU. Jag skjuter bort resan hela tiden för jag har verkligen inte tid att planera inför den just nu. Jag MÅSTE bli klar med examensarbetet och avsluta jobbet på ett bra sätt först. Jag kommer få akutpacka dagen innan och bara slänga med det nödvändigaste för jag har ingen aning om vad som behöver följa med på resan. Resan ger mig just nu bara ont i magen. Fast jag vet ju att det kommer att bli mitt livs äventyr, spännande, kul och allt det där. Jag har i alla fall fått en god mailkontakt med min handledare i Thailand och jag har även fått tillgång till skolans facebook-grupp så jag kan se vad som händer i verksamheten fram tills dess att jag åker. Såå spännande och kul!  


Utsikt från huset där vi ska bo..

Utsikt från en av alla restauranger.. 

Inga kommentarer: