tisdag 7 april 2015

Helgens påskfirande

Tack gode gud för att påsken är över. Den har varit hur bra som helst men med så här många lediga dagar blir det alldeles för mycket god mat och godis. Sockeravvänjningen har startat och min mage hatar mig just nu för allt skräp jag stoppat i mig i helgen. Det ska bli skönt att återgå till gamla goda vanor igen. 

Påskhelgen har som sagt varit kanon. Jag har hunnit med att fira påsken med vänner och familj, jobbat, städat ur rummet, tränat, varit en sväng till Nyköping för shopping samt varit i Eskilstuna och kollat på landskamp. Alla mina syskon har varit hemma i påsk och det är alltid lika fint. Här hemma har det målats ägg och vi har inte mindre än tre påskris som står ståtligt och praktfullt i salongen. 


Påskens efterrätter made by me.
Chokladpaj med len kola och citronpaj.
Serverat med hallongrädde och färska bär. 

Men nu är det back to reality. Min inledning, syfte och frågeställning till examensarbetet har retat gallfeber på mig i helgen. Jag har skickat in den och fått respons säkert 4 gånger redan och varje gång jag fått tillbaks den gör jag om helt och hållet. Det kommer sluta med att jag skriver om något helt annat än vad jag tänkt mig från början. Men imorgon har vi ett möte gällande "finputs" på den delen och då hoppas jag att jag ska få klartecken så jag kan komma igång ordentligt. 

Tillbaka till vardagen innebär också tillbaka till träning, rutiner och bra mat. Halleluja!



Inga kommentarer: