torsdag 30 april 2015

Bra träningsmånad

I julklapp fick jag en träningskalender som jag använder väldigt flitigt. I början av året var jag ju sjuk i drygt 4 veckor men nu när jag fått ordning på hälsan fylls vecka efter vecka med nya träningspass. Eftersom det är sista dagen i april idag så gjorde jag en liten sammanställning av den träning jag gjort den här månaden:  

  • Med kvällens tabata-pass inräknat har jag sedan 1:a april gjort 26 träningspass.
  • 11 av passen är crossmis-pass och 11 av passen är fotbollsträningar och matcher. Övriga är tabata eller egen träning i form av löprundor eller intensiva promenader. Slöa lunchpromenader räknas inte in i totalen. 
  • Avrundat har jag lagt ca 31 timmar på träning denna månad. Det ger ett snitt på 7.8 timmars träning per vecka.  


26 pass under aprils 30 dagar är riktigt bra jobbat!


Såhär ser träningskalendern ut


Insidan

Till vänster fyller jag i viktiga saker som har med skolan att göra. Till höger antecknar jag aktivitet, tid eller distans samt en liten kommentar om varje pass. I slutet av veckan gör jag en sammanställning av antal pass och timmar samt en anteckning om veckans sömn, mat, humör och sjukdomar. Sedan skriver jag även varje vecka en liten peppande kommentar som jag kan behöva komma ihåg när träning, skola eller livet känns tungt. 

Hoppas nu bara att jag kommer ihåg att gör en likadan sammanställning under maj. Det vore ju kul att jämföra. 

Inga kommentarer: