fredag 17 april 2015

Skola, träning och kost

Jezzus här står tiden stilla nu för tiden. Dagarna går i ett svep och halva april har redan passerat. Det händer ytterst lite intressant i mitt liv just nu. Jag vaknar, sätter mig framför datorn och koncentrerar mig på mitt examensarbete hela dagen, sedan äter jag mat, tränar, duschar, sover och börjar om. På lördagar jobbar jag och på söndagar är det match. Både träning och skola går bra. Den här veckan kommer jag lyckas klämma in tre crossmix-pass, två fotbollsträningar, en fotbollsmatch och en vilodag. Det känns äntligen som att min kropp orkar med både fotboll och crossmix. Vi i Dunkers damlag är med i dagens nummer av Eskilstuna Kuriren inför kommande säsong. Här är två bilder från inslaget:  

SQUAD GOALS <3

Jag och Lena

Vacker solnedgång vid sköna, gröna Dalvallen (egen bild)

Måste bara få säga hur skönt och omväxlande det är att få skriva ett eget examensarbete. Det är svårt, ja. Jag rycker mig i håret många gånger om dagen, ja. Har varit gråtfärdig några gånger, ja. Men allra mest är det skönt att inte ha ett eller två seminarium varje vecka, ingen individuell inlämningsuppgift som ska lämnas in inför varje seminarium och ingen gruppuppgift som ska måste klämmas in i schemat varje vecka. Man ansvarar för sin egen tid vilket är så grymt skönt! Jag som är morgonmänniska går hellre upp extra tidigt på morgonen (typ klockan 6), kokar te och sätter mig framför datorn, pausar några gånger under dagen och avslutar plugget vid klockan 15-16. Vissa dagar är naturligtvis mer effektiva än andra. Det är inte alltid man lyckas producera så mycket. Som idag, då vill jag helst få mitt handledarmöte överstökat innan jag fortsätter eftersom jag antagligen kommer att ha mycket att komplettera efter denna inlämning. Därför tog jag mig tid att skriva blogg istället! Mötet drar igång vid 10.30 och efter det är det full fart igen.  

Har ni tänkt på vilka vackra solnedgångar våren bjuder på?

Vad gäller kosten har jag ju prövat allt möjligt det senaste året. För ganska exakt ett år sedan hade jag prövat på tävlingsdiet och börjat med GI istället. Efter sommaren prövade jag på LCHF och början av detta år startade jag med PALEO. Känner jag mig lite vilsen i matdjungeln? Svar: ja. Känns det som att jag har svårt att hitta "min grej"? Svar: ja. Just nu äter jag inte enligt någon speciell modell. Maten i veckorna består oftast av ris, broccoli, tomat, avokado, keso, kvarg, ägg i olika former, knäckebröd, gröt, äpple, banan, mjölk, makrill i tomatsås, krossade tomater, kokosmjölk och kött i form av köttfärs, kyckling, lax och bacon. Ett väldigt enkelt basförråd som resulterar i enkla maträtter med kort matlagningstid och lite besvär. På helgerna unnar jag mig gott. Hur mycket gott jag vill och vad jag vill. Det funkar jättebra just nu. Maten gör mig stark och det märks på resultaten i träningen. Jag orkar inte reflektera alltför mycket över det jag äter just nu. Maten i veckorna får vara lite tråkig tills jag har tid att fokusera på matlagningen igen. Just nu är det all in med skolan som gäller! 

Min lunch häromdagen: avokado, tomater, äggröra och bacon. 

Inga kommentarer: