tisdag 21 april 2015

En liten tanke om skola och jobb

Jag beundrar dem som väljer att jobba samtidigt som dem studerar. Jag har flera klasskamrater som både jobbar heltid och deltid samtidigt som de nu håller på med denna enorma uppgift att skriva ett examensarbete. Jag kan ibland känna att dem springer ifrån mig, de samlar på sig erfarenhet varje dag medan jag sitter hemma framför datorn. Men samtidigt förstår jag verkligen inte hur dem hinner med och om dem verkligen kan ta till sig utbildningen på bästa sätt när de får stressa igenom alla moment "bara för att bli klara". Visst, de sitter kvällar och helger men tiden kan ju omöjligt räcka till ändå? Sedan vi började med detta arbete har jag suttit 9-10 timmar i sträck varje dag med små avbrott för mat och en kort promenad. Tiden bara susar förbi och plötsligt är dagen slut. Känner ibland att till och med JAG, som ägnar all vardag åt skolan, skulle behöva sitta på helgen ibland. 

Men man är väl kanske olika. Mina klassisar har kanske en superduper studieteknik som jag gått miste om. Hur som helst känner jag mig så glad över att jag bara har det här att koncentrera mig på just nu. Jag lär mig så sjukt mycket varje dag och det blir på en helt annan nivå när det är något man valt själv att forska om. *Nöjd tjej* 


Tjejen som (typ) bara jobbar lördagar

I helgen var det match i och mot Mariefred. En riktig skitmatch trots vinst med 3-2. Förutom själva spelinsatsen var underlaget det värsta. Min kropp gillade inte alls konstgräset i Mariefred. Toksvettades natten från söndag till måndag och stelheten gjorde sig till känna. Kroppen har fungerat skapligt i år faktiskt men nu sa den tack och bock. Förhoppningsvis slipper vi så mjuka planer under säsongen. 



Förutom att jag påverkas ganska mycket av underlaget vi spelar på känner jag mig så attans stark nu för tiden. Det märks tydliga resultat på crossmix-passen och nu har jag även kommit upp i rekommenderad vikt för tjejer på många av övningarna vi gör. Sånt är kul. Bästa beslutet någonsin att börja med crossfit.   


Inga kommentarer: