tisdag 5 maj 2015

Stel, stelare, Amalia

Idag fick det bli en lång lunchpromenad. Dels för att få en paus i examensarbetet och dels för att försöka gå bort den stelhet som jag dragit på mig sedan helgens match och gårdagens crossfit-pass. Det var perfekt väder för en promenad och jag gav mig ut på en runda som jag trodde skulle vara snårig och svår men tydligen hade någon bestämt sig för att röja vägen så det var inga problem att ta sig fram. Vaderna krampade och höftböjarmuskeln var inte glad på mig när jag med raska steg tog mig runt. Men nu känns kroppen faktiskt lite bättre. 

Jag börjar se slutet på examensarbetet nu. Tro mig, det är mycket kvar att finslipa på, men arbetets alla små delar börjar sakta men säkert smälta ihop till en helhet. Imorgon står handledarmöte på schemat igen, vilket är väldigt spännande men samtidigt väldigt nervöst. Allra helst vill man bara att handledaren ska säga: "arbetet är felfritt, lämna in på en gång" och sen är skiten över meeeen det är inte så troligt. Faktiskt 0% troligt. Så jag biter ihop, tar emot all respons och laddar om för att lämna in ett killer degree project!  

Från dagens lunchpromenad

Helgens match var tuff. Valla stod för motståndet och de spelar fotboll som gör att kroppen får lida en hel del efteråt. Jag hade ont i varenda liten kroppsdel i söndags och idag har jag blåmärken på knäna. Det var en match som vi hade kunnat vinna med 10-0 men bollen ville verkligen inte in i mål. Stolpträff efter stolpträff och just som man trodde att matchen skulle bli oavgjord fick vi in 1-0 och sen krigade vi den sista kvarten av matchen för att behålla det resultatet. Och så blev det. Vinst i seriepremiären kändes bra. 

Bild från träningsmatch tidigare i år - vårt härliga gäng!

I helgen är jag ledig från jobbet och det ska bli förbannat skönt. Det är jag värd. Anledningen till att jag är ledig beror på att jag ska springa Action Run i Borås i helgen. En hinderbana på 7,5 km. Det ska bli superkul! Borås är ju en himla vacker stad också så detta lopp lockar verkligen. Här kan ni se bilder av de hinder som kommer att vara med i banan. 

Man kommer helt klart att bli blöt.. 

Hoppa över eld - inga problem! 

P.s. Om exakt två veckor åker jag till Sardinien!! Iiiihh!! *Glad tjej* D.s. 

Inga kommentarer: